Senaste nytt:

Logga in

Jag har glömt lösenordet

Bli onlinemedlem

Regler

Lidköpings Dataförening och Lidköpings e-Sportcenter reserverar sig rätten att modifiera regler när som helst utan att behöva informera innan

Lidköpings Dataförening och Lidköpings e-Sportcenter har nolltolerans mot droger och alkohol, vid misstanke om påverkan kommer spelare eller lag ej få delta och blir direkt diskvalificerade och avstängda från tävlingen.

Lidköpings Dataförening och Lidköpings e-Sportcenter har nolltolerans mot förnedrande språk, hot och hatbrott samt uttalanden som hotar eller uttrycker missaktning om etnisk härkomst, religiös övertygelse, sexuell läggning och könsidentitet. Tävlande som bryter mot detta kan komma att bli diskvalificerad eller avstängd helt eller delvis från spel i vår regi.

Användande av smeknamn (nickname), ingamebilder eller profilbilder som kan kan väcka anstöt eller uttrycker missaktning om etnisk härkomst, religiös övertygelse, sexuell läggning och könsidentitet eller som innehåller politisk propaganda är ej tillåtn.

Samtliga matcher kan komma att spelas in och sändas live på Internet eller annan plattform. Samtliga spelare kan komma att fotograferas i samband med sitt deltagande och förväntas ställa upp på intervjuer, fotografering eller video.

Om en spelare eller lag bryter mot regelverket kan spelare eller lag komma att diskvalificeras helt eller delvis från tävlande.

Lidköpings Dataförening och Lidköpings e-Sportcenter kan när som helst ställa in en turnering pga bristande intresse eller för få anmälda

Anmälan av överträdelser eller överklagan

Alla anmälningar sker via mail till esport@dataforening.se, anmälningar, överklagningar och ändringar som skickats in via något annat media(exempelvis steam chat, facebook eller twitter) räknas ej med och kan medfölja att rapporten inte kommer till admin.

Fel på server, fusk eller annat som märks av direkt under match ska rapporteras in senast 2 timmar efter matchens avslutande.
Felrapporterat resultat eller ej märkbara brister eller fel ska rapporteras senast 24 timmar efter matchstart.
Överklagan av beslut ska ske senast 24 timmar efter publicerat beslut.

Alla matcher bör spelas klart och lag som överger en match i förtid kan i efterhand diskas

Officiell kontakt

Kontakt som sker utanför e-mail räknas ej som officiell och kan därmed inte överklagas.
Mail för Counter-Strike: Global Offensive: csgo@gamenation.se
Mail för League of Legends: lol@gamenation.se
Mail för Dota2: dota@gamenation.se

Seriespel

Varje lag får ha max två registrerade avbytare genom hela serien

Counter-Strike: Global Offensive

Tuneringen spelas på senaste versionen av Counter-Strike: Global Offensive

Spelare måste behålla samma namn genom hela turneringen.

Spelare ska använda samma steamId genom hela turneringen. Skulle fler steamId finnas än registrerat antal spelare kan laget diskvalificeras.

Spelare och lag är skyldiga att starta sina matcher i tid. Det är spelares ansvar att känna till aktuellt schema.

Kan inte matchen startas enligt schema på grund av att en spelare eller lag inte är på plats kan matchen avgöras på walk over.

Vid eventuella matchkonflikter skall admin kontaktas omedelbart.

Map pool:
de_cache
de_mirage
de_inferno
de_dust2
de_train
de_overpass
de_cobblestone

Spelas matcherna i BO1 så väljs map på följande sätt:
Antingen dras en map random och det utannonseras av admin före matchstart eller så sker det på följande sätt:
Lag A tar bort 1 av 5 kartor
Lag B tar bort 1 av 4 kartor
Lag A tar bort 1 av 3 kartor
Lag B tar bort 1 av 2 kartor
Kvarstående karta spelas

Turordning väljs först och främst efter seedning, är det lika mellan lagen så lottas lag A
Knivrunda om vilken sida man börjar på

Spelas matcherna i BO3 så väljs map på följande sätt:
Lag A tar bort 1 av 5 kartor
Lag B tar bort 1 av 4 kartor
Lag A väljer 1 av 3 kartor
Lag B väljer 1 av 2 kartor
Återstående karta spelas ifall det krävs en tredje match för att avgöra
Det lag som valt map väljer sida, vid en tredje match så avgörs vem som väljer sida på en knivrunda.

Matchproblem(Problem med klient, nätverk eller server)
Om problemet uppstår innan första frag på första rundan i en halvlek så startar hela halvleken om.
Om det finns en fungerande backup på servern så startar matchen om på den runda där det började strula.
Om ett problem uppstår under en runda och admin inte kan avgöra vem som skulle vunnit rundan så stryks den rundan och man sätter startmoney för att kompensera. Den rundan spelas om vid eventuell förlängning.
Om en spelare disconnectar under en runda spelas rundan klart och man pausar i början av nästa.
Ett lag får max pausa 2 gånger per match, dock endast i början av en runda. Max 5 minuter per pause

Dessa inställningar får ej ändras:

Ingen form av overlay i spelet är tillåtet, som exempelvis Nvidia SLI Display, RivaTuner, Mumble m.fl

Server settings:

Övertidsinställningar

Någon i laget måste kunna hantera rcon för att starta, starta om och pausa matcher.

HearthStone

Tre(3) decks från tre(3) olika klasser, man måste vinna ett(1) game med varje klass, vinnaren byter deck och förloraren väljer själv om hen vill byta.
Blir det lika används samma decks
Efter att turneringen har startat får inga deck ändras.

Endast de tre decksen som används under turneringen får finnas på kontot, du tar alltså bort alla andra som inte används under turneringen.
Seeding slumpas
Matcherna spelas på EU

Rocket League

Våra sponsorer